domingo, 28 de abril de 2013

Poetas, por SIRO

Poetas

FFERROL, FERROL ONDE EU NACÍN

Poetas




Estou exercendo de avó en Alpedrete, un pobo da serra de Madrid, que entre outros veciños coñecidos ten a familia Rabal Balaguer. A Paco fixéronlle un busto en bronce na praza onde está a casa da cultura, e representárono no personaxe que interpretou en Los santos inocentes, coa boina calada ata as orellas e, no ombro, a milana bonita. Coñecino en Compostela, no ano 1984, e oíno recitar algúns poemas festivos da súa autoría, que nos fixeron rir a todos; el o primeiro. A Asunción Balaguer, a viúva, véxoa na pescadería e falamos de Paco e de Ferrol, onde rodou a última película.
Vin o xoves, así que o mércores estiven en Ferrol con varios amigos e, pola tarde, cando me dispuña a coller o coche no aparcamento da praza de Armas, empezaba un recital de Guillerme Ferrández, Karlotti, Marcos Lorenzo e Víctor M. Díez na celebración da VI Semana da Poesía Salvaxe, e quedei a velos. Leron poemas propios e de Ezra Pound, Walter Whitman, Brecht, Bukowski, Novoneira...
Dalgúns fixeron unha lectura coral, a catro voces, e oíndoos evoquei os anos setenta, cando na miña casa nos xuntabamos varios amigos para escoitar a Olga Manzano e Manuel Picón en Fulgor y muerte de Joaquín Murrieta, a cantata de Pablo Neruda; a Rafael Amor en No me llames extranjero, Elegía a un tirano e Niña negra; a Pi de la Serra en Si los hijos de puta volasen no veríamos el sol e El burro y el águila real; a dous rapsodas arxentinos, home e muller, verdadeiramente extraordinarios, dicindo os versos de César Vallejo á España republicana, que ía perder a guerra; e El general Franco en los Infiernos, de Neruda. Todo eso me veu á memoria, sentado nun banco de pedra da praza de Armas e, como hai coarenta anos, un calafrío me percorreu o espiñazo. Despois, de volta á Coruña, seguín matinando na poesía e nos amigos poetas que tiven e teño, e recordei unha anécdota de Salvador García-Bodaño, tamén dos anos setenta.
Bodaño vivía en Santiago, e os fins de semana ía coa muller e os catro fillos, aínda pequenos, a unha casiña que tiñan nos arredores da cidade. No camiño sempre lles saía un can malísimo que se lles botaba ao coche, ladrando e regañando os dentes, e perseguíaos un bo cacho. Os nenos, medoñentos, advertíano: «¡Corre papá, que aí ven o can!» E Bodaño xuraba e maldicía o can, mentres pisaba o acelerador e se esforzaba por non perder o control do coche.
Un día que ía de copiloto cun amigo tiveron que pasar por aquel lugar defendido polo can, e advertiuno: «¡Ollo, que aí sae sempre un can moi malo!» O amigo respondeulle: «Deixao vir». E cando apareceu o can, moderou a marcha, deixou que se achegara ao coche, abriu a porta de súpeto e bateulle con ela nos dentes. O can liscou laiándose. Bodaño aprendeu a lección e dispúxose a repetila ante a muller e os fillos. E o domingo, cando os nenos empezaron a berrar: «¡Corre papá, que aí ven o can», Bodaño surriu e dixo moi tranquilo: «Déixao vir». Moderou a marcha, agardou a que o can se achegase ao coche, e de súpeto abriu a porta. Pero Bodaño, sempre poeta, non caeu na conta de que o seu coche era un seat 600, e no 600 as portas abrían ao revés; así que o can se colou dentro. O mellor foi que en décimas de segundo el, a muller e os catro fillos saíron do coche, que pasou a ser propiedade do can, ata que un paisano veu escorrentalo.
Gústame recordalo agora, cando hai 40 anos que deixou de fabricarse o seat 600.
siro@siroartista.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario